آموزشگاه هفت سان
دانش روز ابزار قدرتمندان است.

۱۰ ایده برای بازاریابی عکاسی                

گفتیم که اولین گام در شروع کسب و کار عکاسی، برنامه ریزی است. پس انجام 

کارهای اولیه، تهیه بیزنس پلن و راه‌اندازی وبسایت و خرید تجهیزات مورد نیاز، برای

 کسب درآمد نیاز به جلب مشتری دارید. این دوم گام در راه اندازی کسب و کارتان 

است. برای جلب مشتری به دو فاکتور اساسی یعنی شبکه‌سازی برندسازی نیاز دارید


 بازاریابی و تبلیغات است. در این مطلب ۱۰ ایده خوب برای بازاریابی عکاسی در

 اختیار شما قرار می‌دهیم

۱. یک تقویم بازاریابی برای خودتان راه بیاندازید


داشتن یک تقویم بازاریابی به شما کمک می‌کند تا یک دید باز از فعالیتهایی 

که قرار است در روزها و ماه‌های آتی داشته باشد برای شما فراهم می‌کند

 بدین ‌ترتیب بهتر می‌توانید برای کارهایی که قرار است به مشتری‌ها تحویل دهید

 برنامه ریزی کنید و کارهایتان را اولویت بندی کنید

۲. سعی کنید توجه دیگران را به خود جلب کنید

همانطور که پیش از این هم اشاره کرده بودیم شبکه‌سازی و برندینگ از راهکارهای

 اساسی برای بازاریابی عکاسی است. برای این منظور می‌توانید از شبکه‌های

 اجتماعی مانند اینستاگرام، فلیکر، 500px و غیره استفاده کنید و مهارت خود 

را به دیگران بشناسانید و مشتری‌های تازه جلب کنید

۳. در مورد لیست قیمت‌هایتان تجدیدنظر کنید

شاید لازم باشد که منوی قیمت‌ها را دوباره طراحی کنید یا شاید باید قیمت‌های

 درنظر گرفته شده را بطور کامل تغییر دهید. برای این منظور زمان کافی اختصاص 

دهید و اعداد و ارقام را به خوبی بررسی کنید و در مورد قیمتی که به هر

 سرویس اختصاص داده‌اید با توجه به زمان، قیمت ابزارها، هزینه رفت و آمد

 نوآوری و غیره مقدار جدیدی اختصاص دهید

۴. کارهای جدید و خلاقانه را امتحان کنید

مثلا می‌توانید یک برنامه برای عکاسی پرتره از کودکان ترتیب دهید بعد مسابقه 

انتخاب بانمک‌ترین کودک را ترتیب دهید یا همگی را به صرف کیک و شیرینی

 دعوت کنید. به کسانی که پیش شما برای اولین بار از کودکانشان عکس 

می‌اندازند جایزه‌های خاص اختصاص دهید. این قبیل کارها همیشه برای شما م

شتری‌های تازه به همراه خواهد آورد

۵. از مطالعه و یادگرفتن نکات مهم درباره اصول بازاریابی عکاسی غافل نشوید

این روزها همه از اهمیت پرداختن به با مفاهیمی چون بازاریابی و ساخت برند 

شخصی صحبت می‌کنند و مرتب نکات جدیدی در اینباره ارائه می‌شود. به همین 

دلیل است که نباید از مطالعه و آگاه شدن از پیشرفت‌های روز غافل بمانید

 کتاب‌ها و بلاگ‌های مربوط به بازاریابی و یا به طور اختصاصی بازاریابی عکاسی 

را بخوانید و آنها را در کسب و کار خود به کار ببرید.

۶. اگر لازم می‌دانید از نو برای برندینگ سرمایه‌گذاری کنید

برندینگ شما نمایانگر تمامی کسب و کار شماست و میزان حرفه‌ای بودن شما 

را نشان می‌دهد. پس اگر احساس می‌کنید که در این زمینه کمی ضعف وجود دارد

 با بازطراحی آن فکر کنید.

۷. بلاگ‌نویسی را آغاز کنید

نوشتن بلاگ و در اختیار گذاشتن تجربه‌های کاری و حرفه‌ای تان به مشتری‌ها امکان 

می‌دهد تا شما را بهتر بشناسند و این حس را به آنها القا کند که این عکاس حرفه‌ای 

است و به خوبی از عهده کارش برمی‌آید

۸. با آموزش دیدن، هوشمندانه‌تر کار کنید

همیشه می‌گویند سخت کار نکنید، هوشمندانه کار کنید. آموزش و دانش به شما 

کمک می‌کند که با بهره‌گیری از فنآوری و پیشرفت‌های موجود بهترین نتیجه را از

 کار خود به دست آورید

۹. در گروه‌های عکاسی عضو شوید

کارکردن در کنار سایر عکاس‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای به شما کمک می‌کند 

تا ایده‌های تازه‌تر یاد بگیرید و در راه موفقیت با دانش بیشتری گام بردارید

۱۰. از گوگل کمک بگیرید

یکی از امکاناتی که گوگل در اختیار شرکت‌ها و کسب و کارها قرار می‌دهد

این است که آنها را در لیست بیزنس‌های منطقه‌ای خود ثبت می‌کند. بدین 

ترتیب وقتی کسی دنبال یک آتلیه عکاسی در یک محل بگردد، محل کار شما نیز به

 او پیشنهاد خواهد شد





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه