راههای موفقیت در عکاسی

راههای موفقیت در عکاسی

عکاسی زمانی یک زمینه کاملاً فنی در نظر گرفته می شد که نیاز به آموزش و دانش تخصصی داشت.

این هنوز درست است، اما یک تصور غلط وجود دارد که اکنون عکاسی آسان است و هرکسی می تواند این کار را انجام دهد. باید بگوییم این چنین نیست.

یک عکاس موفق شدن

عکاسی موفق

برای تبدیل شدن به یک عکاس موفق، هنوز باید بدانید که چگونه از دوربین خود بهترین نتیجه را بگیرید و در حالت دستی ( منوال) عکس بگیرید.
شما هنوز هم باید فیزیک نور را درک کنید و تکنیک های روشنایی را بدانید و اکنون شما به مهارت کامپیوتر و دانش نرم افزارهایی مانند Lightroom یا Photoshop نیاز دارید.

نکات حرفه ای شدن در عکاسی

s33

عکاسی هنوز یک زمینه کاملاً فنی با منحنی یادگیری سریع است. تفاوت در این است که گرفتن عکس های خاص برای مخاطبان خاص آسان تر است.
به عنوان مثال ، اگر دنبال کنندگان اینستاگرام زیادی داشته باشید ، می توانید با آیفون خود برای برندها عکس بگیرید.
می توانید پرتره های خانوادگی یا کودکان را با نور طبیعی به طور اختصاصی در فضای باز بگیرید.
از حیوانات خانگی اهلی افراد عکس بگیرید. به دلیل اینترنت و رسانه های اجتماعی، قطعاً فرصت هایی وجود دارد که قبلاً وجود نداشته اند و راهی برای یافتن مشتریان بالقوه وجود دارد.
این همچنین بدان معنی است که رقابت بیشتری در زمینه عکاسی وجود دارد.

برای اطمینان از برجسته بودن عکس های خود، این نکات کاربردی را به عنوان  تبدیل شدن به یک عکاس موفق ارائه کرده ایم

s34

اول تجارت، دوم عکاسی

شما عکاس شده اید زیرا فردی خلاق هستید و می خواهید پشت دوربین باشید.

اما این چیزی است که شما باید به یاد داشته باشید: تجارت عکاسی یک امر ضروری است.
این همیشه باید در ذهن شما مهم باشد.

اگر می خواهید برای گذران زندگی عکاسی کنید، نه به عنوان یک سرگرمی، باید به یاد داشته باشید که شما اول یک فرد تجاری هستید و دوم یک عکاس.
این تنها راهی است که می توانید از طریق آن درآمد کسب کنید و به زندگی ادامه دهید. اگر قبلاً این طرز فکر را ندارید ، پس نیاز دارید دیدگاه خود را کمی عوض کنید.

موفقیت در تجارت عکاسی

مواردی وجود دارد که شما باید برای موفقیت در تجارت انجام دهید، مهم نیست که چه نوع شرکتی را اداره می کنید.
پایه و اساس همه تجارت رابطه است. شبکه سازی و ایجاد روابط جایی است که شما باید تمرکز خود را روی آن قرار دهید. بیشتر انرژی شما باید صرف این کار شود.


چگونه شبکه ایجاد کنیم

و وقتی می گویم شبکه، منظور حضوری است.

اگر تمام وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانید، کار اشتباهی می کنید.
شما باید از پشت کامپیوتر بیرون بیایید و به ملاقات با مردم بروید.
نمی گوییم شبکه های اجتماعی مهم نیستند، البته که مهم هستند. بدون حضور در اینستاگرام عکاس بودن ایده خوبی نیست.

اما مگر اینکه از قبل افراد زیادی را فالو داشته باشید ، بیشتر تلاش شما برای شبکه های شخصی است

راه های زیادی برای شبکه سازی وجود دارد.

می توانید به نمایشگاه های تجاری و گروه های مربوط به Meet-Up، جلسات انجمن تجارت کوچک، یا حتی به انجمن عکاسی حرفه ای محلی خود بروید.

می توانید چیزهای زیادی در مورد این صنعت بیاموزید و سایر عکاسان می توانند منبع ارجاع عالی  برای شما باشند.

با توجه به جایگاه شما بهتر است کجا و چگونه وارد شبکه شوید.

به عنوان مثال ، اگر یک عکاس تبلیغات  هستید، می توانید به فروشگاه لوازم خاص مراجعه کنید و  در یک جلسه رایگان برای ارائه  آثار خود عکاسی کنید تا کار شما دیده شود.
به عنوان یک عکاس عروسی ، می توانید با بوتیک های عروس و آرایشگاه ها نیز رویکردی مشابه داشته باشید

شناخته شدن به عنوان یک عکاس

مهمترین کاری که شما باید انجام دهید نزدیک شدن به افرادی است که نماینده بازار هدف شما هستند یا مستقیماً به بازار هدف شما دسترسی دارند.
برای اینکه بفهمید این افراد چه کسانی هستند، کمی دقت لازم است.

اغلب اوقات فقط یک تماس تلفنی طول می کشد تا وارد رابطه شوید.
به عنوان مثال، اگر عکاس تجاری هستید، می توانید با آژانس های بازاریابی و تبلیغات تماس بگیرید.
وقتی فهمیدید با چه کسی لازم است صحبت کنید، می توانید برای آنها ایمیل مقدماتی همراه با PDF کارهای اخیر خود ارسال کنید.

تماس و ارتباط فعال در عکاسی

ارتباط فعال در عکاسی

چند دقیقه از وقت مخاطبان و مشتری  را بخواهید تا در مورد نیازهای عکاسی و روند استخدام عکاسان جویا شوید.
اگر با آژانس تماس می گیرید، از او بپرسید که آیا می توانید برای تعیین نمونه کارهای چاپی خود قرار ملاقات بگذارید. آنها ممکن است برای این کار بسیار سرشان شلوغ باشند.

فقط مطمئن شوید شما شناخته می شوید.

همیشه با روشی روبرو شوید که می خواهید نیازهای مشتری بالقوه خود را بیابید و می توانید به آنها کمک کنید.آنها از کار شما استقبال خواهند کرد.

نگهداری  شبکه ها و روابط

هنگامی که  شرکت وقت خود را به شما می دهد، حتماً هدیه کوچکی مانند جعبه شکلات برای آنها بگیرید.
دفعه بعدی که آنها به یک عکاس احتیاج دارند ، شما به خوبی می توانید اولین کسی باشید که به ذهن آنها خطور می کند.
تلاش شما ممکن است فوراً نتیجه ای نداشته باشد. نتایج خالص ممکن است چندین ماه طول بکشد ، اما با سازگار بودن با شبکه خود، اوضاع خوب می شود و تجارت خود را توسعه می دهید
چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که شما باید مرتباً این کار را انجام دهید. شبکه ها و روابط باید نگهداری شوند .

نگهداری شبکه ها و بازاریابی عکاسی

نتیجه

چه یک وبلاگ نویس باشید و چه عکاس جدید ، بازاری برای شما در نظر گرفته شده است. ترفند این است که آن را شناسایی کنید و سپس به دنبال آن بروید.

نمی توانید به ترافیک وب سایت خود اعتماد کنید و یا در شبکه های اجتماعی معلق باشید و منتظر کشف شدن باشید.
عامل اصلی تبدیل شدن به یک عکاس موفق ، طرز فکر صحیح ، همراه با عملکرد مداوم و پیگیری است.